Hyvä kookos

Hyvä kookos

Hyvä kookos

Kookoksen lukuisat terveyshyödyt tekevät siitä superruokaa, joka on tullut jäädäkseen. Eri olomuodoissaan kookos sisältää B-, C- ja E-vitamiinia, seleeniä, rautaa, kalsiumia, magnesiumia ja fosforia. Herkullinen kookosmaito on hyvä vaihtoehto niille, joiden elimistö ei siedä maitotuotteita, ja kookosvesi on urheilijoidenkin suosima palautusjuoma. Kookosjauho taas toimii kuidun ja proteiinin lähteenä.

Kookos ei ole vain korvaava tuote maidolle ja gluteenille, vaan se on ravinteikasta syötävää kaikille.

Hyvä kookos -kirjan Kookosmaito ja -vesi -luvussa on helppoja ohjeita smoothieihin, keittoihin ja curryihin. Kookosöljy-luvussa keskitytään arkiruokiin. Kookosjauho-luvussa on ohjeita kakkuihin, ohukaisiin ja leipiin. Kuivattu kookos -luvusta selviää, miten ruokaan saa pähkinäisyyttä. Mukana myös vinkkejä kookoksen ostamiseen ja käsittelyyn.

Kirjailija

Emily Jonzen

Uutiset

Kirjan tiedot

  • Sidosasu Sidottu
  • Sivumäärä 96
  • Koko 165 x 210 mm
  • Alkuteos The Goodness of Coconut - 40 Irresistible Energy Packed Recipes
  • Suomentaja Tuija Tuomaala
  • Kirjastoluokka 68.2
  • ISBN 9789512405930
  • Gummerus kustannus, tammikuu 2017

TUTUSTU MYÖS