Protaus

Protaus

Protaus

Ruoka on päivän puheenaihe. Yksi kannattaa Itämeren ruokavaliota, toinen karppaa, kolmas noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia. Ruokavalioviidakosta erottuu kuitenkin kaksi raaka-ainetta, joiden terveellisyydestä lähes kaikki ovat yhtä mieltä: kasvikset ja hyvälaatuinen proteiini. Kun näitä täydennetään täysjyväviljalla, marjoilla, hedelmillä, pähkinöillä, kasviöljyillä ja vähärasvaisilla maitotuotteilla, olemme tämän kirjan ytimessä.

Hyvä ravitsemus on yhtä kuin protaus, joka sopii kaikille terveille aikuisille – etenkin niille, jotka liikkuvat tai kuntoilevat säännöllisesti ja tavoitteellisesti. Protaus on lähellä huippu-urheilijan ravitsemusta, jossa kiinnitetään huomiota laatuun. Se on terveystietoisen liikkujan ruokavalio, joka sopii hyvin myös painontarkkailijoille.

Kirjassa kerrotaan protauksen periaatteista ja neuvotaan, kuinka sitä toteutetaan käytännössä. Mukana on myös hyviä käytännön vinkkejä saliharjoitteluun ja kestävyysliikuntaan sekä painonhallintaan ja laihdutukseen. Kirja sopii kaikentasoisille liikkujille sekä niille, jotka kaavailevat aloittavansa liikkumisen ja haluavat tietoa terveellisistä elämäntavoista ja ravitsemuksesta.

Kirjailijat

Jan Verho

Jan Verho on espoolainen laillistettu ravitsemusterapeutti ja terveystieteiden maisteri. Hän kirjoittaa urheiluravitsemuksesta useaan liikuntalehteen. Verholla on pitkä kokemus kuntosaliharjoittelusta ja hän toimii myös kuntosaliohjaajana.

Taru Schroderus

Taru Schroderus on terveyteen, ravitsemukseen ja hyvinvointiin erikoistunut toimittaja, joka nauttii alan ilmiöiden seuraamisesta ja tutkimisesta. Kestävyysurheilun suurkuluttaja viihtyy vapaa-ajallaan hiihtoladuilla, pyörän selässä ja juoksulenkeillä.

Uutiset

Kirjan tiedot

  • Sidosasu Nidottu
  • Sivumäärä 144
  • Koko 170 x 240 mm
  • Kirjastoluokka 59.34
  • ISBN 9789512092598
  • Gummerus kustannus, elokuu 2013

TUTUSTU MYÖS